مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مهر 1401 ساعت 00:022022-09-29ورزشي

سلیمانی: سلبریتی ها ساخته صنعت سرگرمی اند و با اهل علم و هنر تفاوت دارند


استاد دانشگاه تهران معتقد است که سلبریتی ها ساخته صنعت سرگرمی هستند و از خود فضلی ندارند، بنابراین باید بین اهل علم و فرهنگ و هنر با آنان تمایزی قائل بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، وقایع اخیر و مرتبط با درگذشت مهسا امینی که به ناامنی های خیابانی و اغتشاشات عده ای هنجارشکن منجر شد، بار دیگر مسأله مرجعیت فکری سلبریتی ها را پیش کشاند.

این که چه شد مرجعیت فکری مردم کشور ما از اشخاصی چون دکتر علی شریعتی و استاد مرتضی مطهری به فلان بازیگر و فوتبالیست خارج نشین کشیده شد، ما را بر آن داشت تا با مجید سلیمانی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران صحبتی داشته باشیم که در ادامه حاصل آن را خواهید خواند.

مجید سلیمانی تأثیر تحولات در عرصه ارتباطات در مرجعیت پیدا کردن طبقات مجید سلیمانی ابتدا گفت: موضوع مرجعیت فکری و انتقال آن به سلبریتی ها در ایران، به نحوی به تحول در نظام ارتباطات اجتماعی ما در عصرهای مختلف برمی گردد.

تحولات ارتباطی همواره در تعیین و تغییر مرجعیت های فکری دخیل بودند.

یعنی از زمان ساخت ماشین چاپ تا الآن که عصر تحولات نظام ارتباطات به واسطه رسانه های اجتماعی است این موضوع مطرح بوده و ما می توانیم با توجه به این نظرگاه، مسأله مرجعیت پیدا کردن سلبریتی ها در امور فکری را بررسی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلیمانی: سلبریتی ها ساخته صنعت سرگرمی اند و با اهل علم و هنر تفاوت دارند

سلیمانی: سلبریتی ها ساخته صنعت سرگرمی اند و با اهل علم و هنر تفاوت دارند