مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 14:022022-09-29اقتصادي

تخصیص 10 میلیارد ریال جهت مرمت قلعه والی در ایلام


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: 10 میلیارد ریال جهت مرمت قلعه والی از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت تخصیص یافته است.

- فرزاد شریفی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان این که بنای قلعه والی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است گفت: قلعه والی در زمینی به مساحت 4687 متر مربع احداث شده است که از این مقدار زمین، فضای سبزی به مساحت 1792 متر مربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

وی با اشاره به این که قلعه والی از مهم ترین آثار تاریخی استان ایلام و مربوط به دوران قاجار است افزود: این بنا به شماره 1798 در تاریخ سوم آذر ماه سال 1376 ثبت ملی و هم اکنون موزه مردم شناسی در این بنا دایر است و مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با بیان این که 10 میلیارد ریال جهت مرمت قلعه والی تخصیص یافته گفت: عملیات اجرایی که برای مرمت قلعه والی شهر ایلام انجام می شود شامل تعمیرات کلی معماری بنا، محوطه، بند کشی دیوار ها، آجر فرش پشت بام، سفید کاری، نازک کاری، رنگ آمیزی در و پنجره، فضای سبز و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص 10 میلیارد ریال جهت مرمت قلعه والی در ایلام

تخصیص 10 میلیارد ریال جهت مرمت قلعه والی در ایلام