مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 14:022022-09-29سياسي

فهرست تسهیلات کلان بانک ها باید کامل منتشر شود


نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بانک مرکزی موظف است به صورت فصلی اطلاعات تسهیلات کلان بانک ها را منتشر کند واین کار باید مطابق با نص صریح قانون باشد.

- نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بانک مرکزی موظف است به صورت فصلی اطلاعات تسهیلات کلان بانک ها را منتشر کند واین کار باید مطابق با نص صریح قانون باشد.

حجت الاسلام حسن شجاعی، نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اهمیت انتشار اطلاعات تسهیلات کلان بانکی به مهر گفت: بانک ها در حال حاضر یک قدرت حاکمیتی را در اختیار دارند و می توانند جریان اعتباری کشور را به هر مسیری که می خواهند، هدایت کنند.

از این جهت باید عملکرد آنها شفاف باشد و نظارت کامل و همه جانبه ای بر فعالیت آنها وجود داشته باشد.

وی افزود: البته منظور از نظارت این معنا نیست که کسی بخواهد در شبکه بانکی دست ببرد و مجدداً باعث سرازیر شدن اعتبارات به بخش های مورد نظر خودش بشود؛ بلکه منظور از اعمال نظارت بر شبکه بانکی این است که بانک ها باید قواعد، قوانین، آیین نامه ها و چارچوب های مشخص شده در آنها را حتماً اجرا و رعایت کنند.

شجاعی با بیان تبعیض هایی که در تسهیلات دهی صورت می گیرد، اذعان داشت: چون عملکرد بانک ها در حال حاضر شفاف نیست، مشاهده می کنیم که در اعطای تسهیلات به مردم و حتی خود کارخانه ها و ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فهرست تسهیلات کلان بانک ها باید کامل منتشر شود

فهرست تسهیلات کلان بانک ها باید کامل منتشر شود