مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 12:122022-09-29اقتصادي

افزایش ظرفیت سردخانه مصحولات کشاورزی به 10 هزار تن


معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در مجموع و با توجه به تولیدات کشاورزی نیاز استان به سردخانه 40 هزار تن است ، در حالی که اکنون تنها 10 هزار تن سردخانه در استان وجود دارد.

- حسین میردریکوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به ظرفیت سردخانه های جهاد کشاورزی لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر 4 هزار تن سردخانه زیر صفر درجه و 6 هزار تن سردخانه بالای صفر درجه داریم، مجوز تاسیس 10 هزار تن سردخانه را هم داریم که ممکن است تا پایان سال به سردخانه های استان اضافه شوند.

وی افزود: در مجموع و با توجه به تولیدات کشاورزی نیاز استان به سردخانه 40 هزار تن است ، در حالی که اکنون تنها 10 هزار تن سردخانه در استان وجود دارد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به کمبود سردخانه و صنایع تبدیلی ما با پرتی 25 درصدی محصولات کشاورزی مواجه هستیم به ویژه محصولاتی مانند انجیرسیاه، انار و سیب که در سطح وسیعی در استان وجود دارد.

میردریکوند افزود: به دلیل نبود سردخانه و صنایع تبدیلی مصرف محصولات کشاورزی در استان به صورت خام خوری است، این در حالی است که وجود سردخانه و صنایع تبدیلی علاوه بر افزایش درآمد بهره برداران ارزش افزوده و اشتغال زایی قابل توجهی را هم به دنبال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ظرفیت سردخانه مصحولات کشاورزی به 10 هزار تن

افزایش ظرفیت سردخانه مصحولات کشاورزی به 10 هزار تن