مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 11:222022-09-29اقتصادي

خانه نشینی معلولان نتیجه افزایش هزینه دست و پای مصنوعی


افزایش کم سابقه قیمت تجهیزات پزشکی و توانبخشی در سال های اخیر بین کمک های مالی خیران در بخش های مددکاری و تقاضای معلولان جسمی حرکتی شکافی ایجاد کرده که ممکن است در سال 1401 به دره ای عمیق تبدیل شود.

- افزایش کم سابقه قیمت تجهیزات پزشکی و توانبخشی در سال های اخیر بین کمک های مالی خیران در بخش های مددکاری و تقاضای معلولان جسمی حرکتی شکافی ایجاد کرده که ممکن است در سال 1401 به دره ای عمیق تبدیل شود.

مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: اگر بیمه های پایه همچنان خدمات ارتز و پروتز را پوشش ندهند، با افزایش چشم گیر هزینه دست و پای مصنوعی و ارتزهای کمک حرکتی، معلولیت افراد منجر به خانه نشینی و خروج آنها از مشاغل کنونی و بازار کار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیمان پیشگاهی مدیر کل توانبخشی این جمعیت گفت: در اغلب کشورهای دنیا، حتی جوامع درحال توسعه، بیمه های پایه خدمات توانبخشی از جمله تهیه ارتزها و پروتزهای کمک حرکتی را، سال ها پیش تحت پوشش قرارداده اند؛ چراکه بازگشت توان خواه به زندگی عادی برابر با اشتغال او و جلوگیری از پرداخت هزینه های بلند مدت درمانی توسط بیمه هاست.

وی ادامه داد: اما در کشور ما بیمه های پایه حاضر شده اند؛ سال ها هزینه های درمانی و از کارافتادگی معلولان را بپردازند ولی از پوشش خدمات توانبخشی امتناع کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه نشینی معلولان نتیجه افزایش هزینه دست و پای مصنوعی

خانه نشینی معلولان نتیجه افزایش هزینه دست و پای مصنوعی