مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 11:022022-09-29اقتصادي

آغاز کشت محصولات پاییزه در گلستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گلستان، علی اکبر مهقانی مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال در حدود 500 تا600 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان محصولات پاییزه کشت شود.

وی با بیان اینکه، محصولات زراعی مانند گندم، جو، کلزا، سیب زمینی، حبوبات، سبزی، صیفی جات و علوفه پاییزی از محصولات کشت پاییزه در استان هستند، گفت: بذرمحصولات کشاورزی به میزان کافی در استان وجود دارد و کشاورزان نسبت به تهیه آن از کارگزاران توزیع بذر در شهرستان ها اقدام کنند.

مهقانی افزود: کشاورزان برای دریافت کودشیمیایی باید در سامانه پایش کود ثبت نام کنند و با مراجعه به این سامانه نوع کشت را مشخص کرده تا برای دریافت کود به مشکل مواجه نشوند.

وی در مورد طرح جهش تولید در دیم زار های استان گفت: سومین سال طرح جهش تولید در دیم زار های استان با پشتیبانی ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در سطح 210 هزار هکتار انجام می شود.

مهقانی با بیان اینکه، امسال کشت گندم آبی تحت پوشش کشاورزی قراردادی با سازمان جهاد کشاورزی در سطح 140 هزار هکتار انجام خواهد شد، افزود: بهتر است کشاورزان برای کشت محصولات پاییزه خود بعد از بارندگی اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کشت محصولات پاییزه در گلستان

آغاز کشت محصولات پاییزه در گلستان