مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 10:422022-09-29پزشكي

خطر شیوع بیماری التور/ لزوم رعایت نکات بهداشتی


سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: در فصل پاییز علاوه بر بیماری های تنفسی، با خطر شیوع بیماری های روده ای با اولویت التور هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، پژمان بختیاری نیا سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: در با خطر شیوع بیماری های واگیر روده ای با اولویت التور مواجه هستیم.

وی افزود: امسال در سطح کشور و همچنین استان خوزستان مواردی از بیماری التور شناسایی شد که با هوشیاری و اقدام به موقع همکاران مان در مراکز بهداشت شهرستان ها، از گسترش آن در جامعه جلوگیری شده است.

سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: انتظار داریم هم استانی هایمان با رعایت توصیه های بهداشتی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

وی ادامه داد: آشامیدن آب سالم، مصرف مواد غذایی سالم، سالم سازی میوه و سبزیجات قبل از مصرف، استفاده از توالت بهداشتی و دفع فاضلاب و رعایت بهداشت فردی ضروری است.

پژمان بختیاری نیا تصریح کرد: اگر علائم مشکوکی همچون اسهال بروز کرد سریعا به نزدیک ترین مرکز جامع سلامت مراجعه کرده تا تحت نظر مراکز بهداشت اقدامات تشخیصی و درمانی لازم برای آنها انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در فصل پاییز، هر نوع تجمع، محیط را برای سرایت بیماری ها به ویژه تنفسی و روده ای آماده تر می کند بنابراین دانش آموزان و مسئولان مدارس بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر شیوع بیماری التور/ لزوم رعایت نکات بهداشتی

خطر شیوع بیماری التور/ لزوم رعایت نکات بهداشتی