مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 10:122022-09-29سياسي

کتاب رفتار با همسایه بر اساس آموزه های قرآن به کتابفروشی ها رسید


کتاب «رفتار با همسایه بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع)» اثر حجت الاسلام عیسی عیسی زاده به چاپ رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب رفتار با همسایه بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) اثر حجت الاسلام عیسی عیسی زاده است که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در 60 صفحه منتشر شد.

   ساختار اثر در این اثر، پس از مفهوم شناسی سبک زندگی اسلامی و مبانی و گستره سبک زندگی و مفهوم شناسی، اهمیت همسایه داری و انتخاب همسایه تبیین شده است.

نویسنده، در ادامه این اثر، ضمن تبیین حد همسایگی، موانع همسایگی (تغییر فرهنگ در ساخت و سازهای خانه و رشد برج سازی و مجتمع های آپارتمانی در جامعه) تشریح کرده و سپس، آداب همسایگی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بایدهای رفتاری با همسایه بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) از دیگر مباحث این اثر است که در این راستا احترام، تعلیم آداب، تعلیم آیت الکرسی، نیکی، توجه به معیشت، آشکار کردن خوبی ها، پوشاندن بدی ها و اسرار، خوش اخلاقی، حسن ظن، یاری رساندن، خیر خواهی، امر به معروف و نهی از منکر، دعا، عیادت، تأمین پوشاک، قرض دادن، نصیحت، همدردی هنگام مصیبت، گذشت از خطا، شرکت در تشییع جنازه، پذیرش دعوت، عاریه دادن، هدیه دادن، فروتنی، رعایت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب رفتار با همسایه بر اساس آموزه های قرآن به کتابفروشی ها رسید

کتاب رفتار با همسایه بر اساس آموزه های قرآن به کتابفروشی ها رسید