مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 08:422022-09-29اقتصادي

سرمازدگی تولید گردو در کاشان را 35 درصد کاهش داد


ییس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان گفت: پیش بینی می شود باغداران کاشانی امسال 700 تن گردو از باغات برداشت کنند که به دلیل سرمازدگی این میزان نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کاشان، عباس معینی رییس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان اظهار داشت: پیش بینی می شود باغداران کاشانی امسال 700 تن گردو از باغات برداشت کنند که به دلیل سرمازدگی این میزان نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: عمده محصول گردوی کاشان در بخش برزک، نیاسر و روستای مرق، رحق و ارمک این شهرستان تولید می شود که شامل ارقام محلی و پوست کاغذی است.

معینی با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار بهره بردار در این زمینه فعالیت می کنند، گفت: جهاد کشاورزی با اعطای نهال یارانه ای و ارقام مناسب و سازگار در مناطق مختلف این شهرستان از باغداران حمایت می کند.

رییس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان بیان کرد: با برداشت این مقدار گردو بیش از 83 میلیارد تومان سود نصیب کشاورزان می شود.

وی با بیان اینکه امسال در سطح وسیعی از باغ های قدیمی اجرای عملیات سرشاخه کاری با پیوند ارقام مناسب و مقاوم به سرمازدگی و تولید بهینه انجام شد، خاطرنشان کرد: گردو در کاشان در ارتفاعات و نواحی کوه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمازدگی تولید گردو در کاشان را 35 درصد کاهش داد

سرمازدگی تولید گردو در کاشان را 35 درصد کاهش داد