مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 18:372022-09-28اقتصادي

ورود 93 دستگاه کمباین به چهارمحال و بختیاری برای برداشت کلزا و غلات


رییس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 93 دستگاه کمباین به صورت مهاجر از استان های فارس، خوزستان و اصفهان به منظور برداشت کلزا و غلات وارد استان شده است.

- امرالله اسماعیلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: سطح زیر کشت غلات استان در سال زراعی حدود 85 هزار هکتار بوده که به دلیل عدم بارش موثر و کاهش بارندگی های بهار در سال گذشته مزارع گندم و جو دیم دچار تنش خشکی و بروز خسارت شده است.

رییس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برداشت غلات و کلزا در نیمه شهریورماه به پایان رسیده است، افزود: سطح قابل برداشت غلات و کلزای استان در سال جاری حدود 71 هزار هکتار بوده است.

وی ادامه داد: ناوگان برداشت فعال استان شامل 242 دستگاه کمباین و 182 دستگاه دروگر است که تعداد 149 دستگاه کمباین بومی و 93 دستگاه دانست و افزود: تعداد کارت معاینه فنی صادر شده برای کمباین های برداشت استان 238 مورد است.

وی در پایان گفت: حدود 91 درصد از سطوح غلات استان به صورت مکانیزه کامل توسط کمباین و حدود 9 درصد سطوح غلات توسط دروگر یا به صورت دستی برداشته شده است.

پایان پیام/68036


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 93 دستگاه کمباین به چهارمحال و بختیاری برای برداشت کلزا و غلات

ورود 93 دستگاه کمباین به چهارمحال و بختیاری برای برداشت کلزا و غلات