مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 18:222022-09-28فرهنگي

12 روایت رسمی و غیر رسمی داستان و فیلم از دفاع مقدس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بسیاری از تحلیلگران و متقدین روایت دفاع مقدس سالهاست به دلایلی از جمله برخی نادیده گرفتن روایت ‎ها به اشکال مختلف توسط بدنه فرهنگی دولتی و سازمانی در یک دسته بندی چالش برانگیز، - دوگانه روایت رسمی و غیررسمی در دفاع مقدس وجود دارد، مقوله ‎ای که چالش ‎های زیادی هم برای روایتگری در این حوزه ایجاد کرده است، برهمین اساس 12 روایت رسمی و غیررسمی را در داستان و کتاب را با هم مرور کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بسیاری از تحلیلگران و متقدین روایت دفاع مقدس سالهاست به دلایلی از جمله برخی نادیده گرفتن روایت ‎ها به اشکال مختلف توسط بدنه فرهنگی دولتی و سازمانی در یک دسته بندی چالش برانگیز، روایت ‎های دفاع مقدس را به دو دسته رسمی و غیررسمی تقسیم کرده ‎اند.

فراتر از اینکه اصلا این دسته ‎بندی را قبول داشته ‎باشیم یا خیر یا آن را هم یکی از دوقطبی ‎های مخرب این روزهای جامعه فرهنگی ایران بدانیم در این گزارش به معرفی چند اثر دفاع مقدسی در این راستا می ‎پردازیم.

    نیمه پنهان ماه، اثری که نویسندگان آن مجموعه نویسندگان هستند این مجموعه توصیف شخصیت شهدا از زبان همسران آن ‎هاست، که می ‎توان گفت در روایت ‎های دفاع مقدس به یک گونه بدل شده ‎است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 روایت رسمی و غیر رسمی داستان و فیلم از دفاع مقدس

12 روایت رسمی و غیر رسمی داستان و فیلم از دفاع مقدس