مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 15:172022-09-28بين الملل

توسعه همکاری های ترکمنستان و آمریکا در امور نظامی


وزیر امور خارجه ترکمنستان و مدیر امور نظامی مونتانا در مورد از سرگیری همکاری بین فرماندهی مرکزی آمریکا، دفتر گارد ملی آمریکا و وزارت دفاع ترکمنستان گفت و گو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، رشید مرداف معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان با جان کرونک مدیر اداره امور نظامی مونتانا در مورد از سرگیری همکاری بین فرماندهی مرکزی آمریکا، دفتر گارد ملی آمریکا و وزارت دفاع ترکمنستان گفت و گو کردند.

طرفین آمادگی خود را برای توسعه و تقویت همکاری های نظامی مطابق با موازین قانون اساسی ترکمنستان در مورد بی طرفی دائم این کشور و دکترین نظامی این کشور که ماهیت کاملاً دفاعی دارد، ابراز کردند.

پیش از این، در چارچوب برنامه همکاری فوق الذکر بین ادارات نظامی ایالات متحده و ترکمنستان، آموزش ها و ابتکارات سازنده ای برگزار شد.

طرفین همچنین امکان همکاری در زمینه های واکنش و رفع پیامدهای بلایای طبیعی و شرایط اضطراری و حفاظت و امنیت سایبری، فعالیت های مهندسی و ساختمانی را مورد بررسی قرار دادند.

هر ساله به عنوان بخشی از برنامه همکاری سالانه، تعدادی کلاس های آموزشی با حضور متخصصان آمریکایی و ترکمن در عشق آباد و خارج از ترکمنستان برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه همکاری های ترکمنستان و آمریکا در امور نظامی

توسعه همکاری های ترکمنستان و آمریکا در امور نظامی