مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 14:472022-09-28سياسي

وضعیت اقتصادی موقوفات چهارمحال و بختیاری رو به بهبود است


مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: اقداماتی نظر تعدیل اجاره بها و دریافت حکم تخلیه برای مستأجرانی که اجاره بها نمی دهند باعث شده که وضعیت اقتصادی موقوفات استان بهتر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه وقف در زمینه های مختلف عامل توسعه است، گفت: وقف حوزه خاصی ندارد بلکه در همه حوزه ها گره گشاست و از اشتغالزایی تا رفع بزهکاری و هرآنچه که به حیات انسان مربوط شود اثرگذار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وقف انسان ساز است، افزود: در اقتصاد اسلامی به وقف کمتر پرداخته شده است اما متاسفانه نتوانستیم جایگاه وقف را آنگونه که پیامبر پایه گذاری کردند در جامعه نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: وقف پیشینه قوی دارد و فرهنگ گذشتگان ما را بیان می کند که خیلی از مواردی که امروز ما از اسلام می دانیم به واسطه همین وقف ها و امامزادگان است.

اوقاف متولی 95 درصد از موقوفات استان امیری اظهار داشت: یک درصد موقوفات کشور در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است که 95 درصد این موقوفات تصرفی یعنی اوقاف متولی آن ها است، 4 درصد غیرمتصرفی هستند و متولی خاص دارند و یک درصد از موقوفات نیز اشتراک تولیه دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت اقتصادی موقوفات چهارمحال و بختیاری رو به بهبود است

وضعیت اقتصادی موقوفات چهارمحال و بختیاری رو به بهبود است