مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 14:022022-09-28اقتصادي

89 کاروان زیارتی از افغانستان به ایران وارد شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تایباد، علی فخاری مدیر اجرایی ستاد وارد کشور شدند که در مرز دوقارون مورد استقبال قرارگرفته  و در حسینیه شهید سلیمانی پذیرایی شدند.

فخاری اظهار کرد: برای انتقال زائران افغانستانی از پایانه مرزی دوغارون به مشهد و مرزهای غربی، ظرفیت ناوگان جاده ای تایباد و شهرهای اطراف مورد استفاده قرار گرفت وبرای این مهم 125 دستگاه اتوبوس به کار گرفته شد.

وی تصریح کرد: بالغ بر یک میلیارد تومان جهت بهسازی، نوسازی، نصب تاسیسات، فضاآرایی و تعویض تجهیزات در مسیر ورود زائران در گذرگاه بین المللی دوغارون هزینه شده است.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد بیان کرد: افزون بر 20 نهاد اجرایی شهرستان در ایام پایانی ماه صفر، در خدمات دهی به زائران اهل بیت(ع) نقش داشتند که حمل ونقل، پذیرایی، کار با کودکان، امداد و نجات، بهداشت و درمان، اسکان و حمل بار از جمله این خدمات بودند.

فخاری خاطرنشان کرد: معبر بین المللی دوغارون در سال های 97 و 98 هم میزبان زائران افغانستانی بوده است و پس از وقفه ای دو ساله به علت همه گیری کرونا در سال 1401 نیز میزبان  زائرین بود.

مرز دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی به عنوان نخستین گذرگاه زمینی ورود اتباع افغانستان به جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

89 کاروان زیارتی از افغانستان به ایران وارد شدند

89 کاروان زیارتی از افغانستان به ایران وارد شدند