مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 11:072022-09-28پزشكي

تفاوت کرونا با آنفلوآنزا چیست؟


با رسیدن فصل پاییز و سرما بسیاری از افراد نگران ابتلا به کرونا یا آنفلوآنزا هستند و هر عطسه و سرفه ای را نشانه ابتلا می دانند، رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره تفاوت این دو بیماری گفت: - تفاوت کرونا با آنفلوآنزا چیست؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم قادری در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه در این فصل گردش ویروس ها افزایش پیدا می کند، گفت: همه بیماری های عفونی تنفسی که از طریق راه تنفسی منتقل می شوند کم و بیش دارای علائم مشابهی هستند و تفاوت هایی نیز دارند.

وی افزود: تفاوت آنفلوانزا با کرونا در این است که شیوع آنفلوانزا خیلی پر سر و صدا و ناگهانی و با بدن درد شدید، کوفتگی و تب بالا همراه است، اما کرونا حالات موذیانه ای دارد و خفیف تر شروع می شود و معمولاً علائم آن بعد از 24 تا 48 ساعت نمایان می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سیستم بهداشتی وزارت کشور برای افراد پرخطر و پرسنل بهداشت و درمان علاقمند به تزریق واکسن، واکسن آنفلوانزا تهیه کرده است، گفت: 900 هزار دز واکسن آنفلوانزا برای سیستم بهداشتی تأمین شده که شامل برخی گروه های پرخطر، مادران باردار و پرسنل بهداشتی که به شدت در خطر هستند فراهم شده و بقیه افراد باید از بخش خصوصی تهیه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت کرونا با آنفلوآنزا چیست؟

تفاوت کرونا با آنفلوآنزا چیست؟