مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 11:022022-09-28بين الملل

چگونه محمد بن سلمان در یک قدمی تاج و تخت قرار گرفت؟


شاه سعودی، شب گذشته طی حکمی، ولی عهد خود را به ریاست شورای وزیران رساند تا به این ترتیب، محمد بن سلمان با پشت سر گذاشتن گام های دشوار متعدد، اکنون در یک قدمی تاج و تخت قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد بن سلمان ولی عهد 37 ساله سعودی طی چند سال اخیر با گام هایی استوار و پشت هم،  پیشرفت های چشمگیری در مسیر رسیدن به کرسی پادشاهی داشته و آخرین گام را پیش از تکیه زدن به کرسی پدرش، شب گذشته برداشت و با فرمانی سلطنتی، به مقام ریاست شورای وزرا که طبق روال در اختیار پادشاه عربستان است، رسید.

      در عربستان سعودی، انتصاب ولی عهد به عنوان نخست وزیر یک اقدام غیر متعارف به شمار می رود اما در گذشته نیز اتفاق افتاده است و در دهه پنجاه از قرن پیش، ولی عهد فیصل آل سعود به ریاست شورای وزیران دست یافت اما در نهایت طی یک جنگ بر سر قدرت، طی یک کودتا، قدرت را به دست گرفت و برادرش، ملک سعود را از پادشاهی کنار گذاشت.

 سه شنبه شب، ملک سلمان بن عبدالعزیز 86 ساله، طی حکمی، ولی عهد را که نائب رییس شورای وزیران بود، جایگزین خود معرفی کرد و پسر کوچکترش خالد را به عنوان وزیر دفاع منصوب کرد.

    روزنامه قطری رأی الیوم با انتشار این خبر نوشت: به این ترتیب، محمد بن سلمان را از مفاد ماده (56) قانون اساسی کشوری که می گوید شاه، رییس شورای وزیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه محمد بن سلمان در یک قدمی تاج و تخت قرار گرفت؟

چگونه محمد بن سلمان در یک قدمی تاج و تخت قرار گرفت؟