مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 10:072022-09-28اقتصادي

سرشماری پاییزی کلنی زنبور عسل در کرمانشاه/ سالانه 5 تن عسل در استان تولید می شود


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سرشماری کندو ها و کلونی های زنبور عسل از 16 مهر در استان کرمانشاه آغاز می شود و تا 28 مهرماه ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، نادر پرور، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه هفتمین استان تولیدکننده عسل در کشور است.

وی با بیان اینکه همه شهرستان های کرمانشاه زنبورستان دارند، گفت: بیشترین زنبورستان های استان در شهرستان های صحنه، کنگاور مستقر هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تعداد کلنی های زنبور عسل استان را براساس آخرین سرشماری 441 هزار و 739 کلنی اعلام کرد و افزود: از این تعداد 439 هزار کلنی بصورت مدرن بوده و مابقی بصورت سنتی هستند.

وی با بیان اینکه سالانه 5 هزار تن عسل در استان تولید می شود، گفت: پیش بینی می شود امسال تولید عسل در کندو های استان به 5 هزار و 871 تن برسد.

پرور از سرشماری کندو ها و کلونی های زنبورعسل استان کرمانشاه از اواسط مهر خبر داد و افزود: سرشماری کندو ها و کلونی های زنبور عسل از 16 مهر در استان کرمانشاه آغاز می شود و تا 28 مهرماه ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری پاییزی کلنی زنبور عسل در کرمانشاه/ سالانه 5 تن عسل در استان تولید می شود

سرشماری پاییزی کلنی زنبور عسل در کرمانشاه/ سالانه 5 تن عسل در استان تولید می شود