مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 20:472022-09-27اجتماعي

اتمام بررسی آرکئوژئوفیزیک محوطه تاریخی قلعه اولتان


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از اتمام بررسی آرکئوژئوفیزیک محوطه تاریخی قلعه اولتان در شهرستان پارس آباد خبر داد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، فردین عینی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی آرکئوژئوفیزیک محوطه تاریخی قلعه اولتان واقع در شهرستان پارس آباد به منظور شناخت وضعیت معماری و داده های تاریخی این محوطه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و دانشگاه شهید بهشتی تهران انجام شد.

وی افزود: اولتان قالاسی از مهم ترین شهرهای تاریخی استان اردبیل به شمار می رود و بررسی آرکئوژئوفیزیک این محوطه باستانی به منظور تکمیل پرونده و مستندات آن در راستای تبدیل به پایگاه ملی میراث فرهنگی است.

کوروش محمدخانی سرپرست گروه بررسی آرکئوژئوفیزیک اولتان قالاسی نیز بیان کرد: بررسی های آرکئوژئوفیزیک با روش مغناطیس سنجی به منظور شناسایی عوارض زیر سطحی در قلعه و بخش پیرامونی آن در شهر بیرونی یا بخش صنعتی در غرب قلعه اولتان انجام گرفت و آثار جالب توجهی در نقشه های مغناطیسی آشکار شد.

روح الله محمدی رییس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل هم با اشاره به قدمت این شهر تاریخی، تصریح کرد: اولتان قالاسی به احتمال زیاد همان شهر باستانی ورثان است که در منابع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام بررسی آرکئوژئوفیزیک محوطه تاریخی قلعه اولتان

اتمام بررسی آرکئوژئوفیزیک محوطه تاریخی قلعه اولتان