مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 20:472022-09-27فرهنگي

ایران، موفق ترین کشور 10 سال اخیر در اسکار بین المللی


سینمای ایران با کسب دو جایزه اسکار، موفق ترین کشور در عرصه اسکار بین المللی در یک دهه اخیر این جوایز سینمایی محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اولین حضور سینمای ایران در جوایز اسکار به 44 سال قبل بازمی گردد و تا به امروز فیلم های ایرانی چهار بار به جمع نامزد های نهایی این رویداد سینمایی راه یافته اند.

پس از نامزدی تاریخی فیلم بچه های آسمان در سال 1998 در شاخه فیلم خارجی زبان، اصغر فرهادی دو بار با فیلم های جدایی نادر از سیمین (2011) و فروشنده (2016) به جمع نامزد های نهایی اسکار بین المللی راه یافت و دو بار سینمای ایران را صاحب این جایزه معتبر کرد.

اصغر فرهادی در سال 2012 علاوه بر شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان در شاخه بهترین فیملنامه اصلی نیز برای فیلم جدایی نامزد کسب جایزه بود.

از اسکار 2012 تا 2022، ایران تنها کشوری است که توانسته دوبار اسکار بین المللی را تصاحب کند و بهترین عملکرد را در میان سایر کشور ها داشته است.

سینمای ایران امسال برای بیست و هشتمین بار در این رقابت حضور دارد و فیلم جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی پس از درخشش در جشنواره ونیز این فرصت را دارد تا پنجمین نامزد های اسکار را برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران، موفق ترین کشور 10 سال اخیر در اسکار بین المللی

ایران، موفق ترین کشور 10 سال اخیر در اسکار بین المللی