مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 18:472022-09-27سياسي

تاکید بر بانکداری بدون ربا در طرح بانکداری اسلامی


یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران بانکداری بدون ربا و افزایش قدرت نظارت بر شبکه بانکی مدنظر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمدرضا میرتاج الدینی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به طرح اصلاح نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از اهداف راهبردی و اصلی مجلس یازدهم اصلاح نظام بانکی است و در همین راستا مجلس به اصلاح روندها، سیاست ها و برنامه های بانک مرکزی پرداخت.

وی ادامه داد: علاوه بر این طرحی برای اصلاح شبکه بانکی در کمیته ای در حال بررسی است که بعد از اتمام طرح اصلاح نظام بانکداری در مجلس مورد رسیدگی قرار می گیرد؛ اگر این طرح مربوط به نظام بانکداری اصلاح شود، بعد از 40 سال شرایط جدیدی فراهم شده که به نفع مردم خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه طرح اصلاح نظام بانکی در چارچوب سیاست های کلی و اقتصاد مقاومتی دیده شده است، گفت: در این طرح بر بانکداری اسلامی تاکید شده که مسئولیت آن به بانک مرکزی داده شده است.

همچنین مواردی برای ارتقای اقتدار بانک مرکزی و قدرت نظارت بر شبکه بانکی مدنظر است علاوه بر این جلوگیری از صوری سازی و بانکداری بدون ربا مورد تاکید قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر بانکداری بدون ربا در طرح بانکداری اسلامی

تاکید بر بانکداری بدون ربا در طرح بانکداری اسلامی