مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 13:472022-09-27سياسي

خانجانی: سلسله الذهب تیر خلاصی به پیکره حکومت عباسی بود


عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و اندیشه گفت: حدیث سلسله الذهب که در نیشابور توسط قشر کثیری از محدثین و کاتبان نقل شد، تیر خلاصی بود از جانب حضرت امام رضا (ع) به حکومت بنی عباس و هر حکومت غیر اهل بیتی.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوه اندیشه خبرگزاری فارس، سیره سیاسی امام رضا(ع) و تأثیر ایشان در حفظ و انسجام شیعه در دوران خود، یکی از حساس ترین زمانه های تاریخ اهل بیت(ع) است.

در این مورد با حجت الاسلام قاسم خانجانی عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و اندیشه صحبتی داشتیم که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید.

  دولت در سایه موسوی و رضوی واقعیت دارد؟ حجت الاسلام قاسم خانجانی در ابتدا گفت : به نظرم بحث حکومت در سایه یا تشکل سیاسی این چنینی خیلی در دوره امام رضا (ع) و امام کاظم (ع) درست نیست، چرا که در دوران این دو امام بزرگوار، فضا برای ساخت چنین بستری مهیا نبوده است.

یعنی گماشتن کسی در جایی یا فرستادن شخص نفوذی در حکومت عباسی برایشان به شکل گسترده که سبب تشکیل حکومت سایه باشد نشدنی بود، ثانیاً عدم ثبات مکانی به وسیله احضارات حکومتی و حبس هایی که کشیدند مانع از ایجاد چنین حلقه و ساختارِ تشکلی منسجم می شد.

تحرکات حساسیت برانگیز علی بن موسی الرضا وی افزود: اما این که تشیع در زمان امام کاظم(ع) و بعد امام رضا(ع) چگونه حفظ شد ، موضوع مهمی است، که من می خواهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانجانی: سلسله الذهب تیر خلاصی به پیکره حکومت عباسی بود

خانجانی: سلسله الذهب تیر خلاصی به پیکره حکومت عباسی بود