مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 13:472022-09-27سياسي

خراسان جنوبی در سوگ امام هشتم/ دلها به پنجره فولاد گره خورد


مردم مومن و متدین استان خراسان جنوبی همزمان با س‍‍ال‍روز ش‍‍ه‍‍ادت ح‍ض‍رت ع‍ل‍‍ی ب‍ن م‍وس‍‍ی ال‍رض‍‍ا ( ع) در سوگ آن حضرت به عزاداری پرداختند و میزبان زائران حرم رضوی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، نجوای نام امام رضا (ع) است که هر ساله در انتهای ماه صفر، دل هر مومنی را می لرزاند، دل همانانی که برای زیارتش تاب نمی آورند، همانانی که 2 ماه در عزای حسین بن علی (ع) اشک می ریزند تا در پایان این عزاداری ها به پابوس آقایشان نائل آیند و دمی در حرمش به سوگ امام رئوفشان بنشینند.

پایان ماه صفر هرسال، فرصت ناب عاشقی و دلدادگی مردمانی است که گاه از دورترین روستاها و شهرها با پاهای پیاده برای عرض ارادت و نیایش و طلب حاجت به سفر معنوی مشهدالرضا(ع) مشرف می شوند.

پس از 2 سال که مراسم عزاداری به دلیل ویروس است.

دهه آخر صفر در خراسان جنوبی همه به نوعی مشغول خدمت هستند تا از زائران میزبانی شایسته ای انجام دهند و این فرهنگ میزبانی را سال به سال عمیق تر کنند.

شهروندان خراسان جنوبی در جای جای این استان به ویژه  شهرستان های بیرجند، طبس و نهبندان با برپایی موکب های میقات الرضا(ع) در حال ارائه خدمات پزشکی، پخت نان و پذیرایی از زائران هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان جنوبی در سوگ امام هشتم/ دلها به پنجره فولاد گره خورد

خراسان جنوبی در سوگ امام هشتم/ دلها به پنجره فولاد گره خورد