مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 09:372022-09-27بين الملل

اعتراض شدید ژاپن به بازداشت کنسول توکیو در روسیه


بازداشت کنسول ژاپن در شهر ولادی وستوک روسیه و اقدام مسکو در «عنصر نامطلوب» خواندن او واکنش اعتراض آمیز توکیو را به دنبال داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که بحران روابط آمریکا و متحدانش با ، رسانه های ژاپنی از قبیل تاس خبر دادند که یوشیماسا هایاشی وزیر خارجه ژاپن از اقدام روسیه در بازداشت کنسول توکیو در ولادی وستوک به شدت انتقاد کرد.

وزیر خارجه ژاپن در توضیح حضور سفیر روسیه در ژاپن در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، اقدام مسکو در بازداشت موتوکی تاتسونوری را نقض کنوانسیون وین و تعهدات بین المللی خواند و  کاملا غیرقابل قبول توصیف کرد.

به گفته یوشیماسا هایاشی، ژاپن خواستار عذرخواهی روسیه است چرا که دیپلمات بازداشت شده این کشور در روسیه هرگز در هیچ فعالیت غیرقانونی شرکت نداشته است.

به رغم اظهارات مقام های ژاپنی، سرویس امنیت فدرال روسیه پیشتر اعلام کرد که موتوکی تاتسونوری کنسول ژاپن در ولادی وستوک روسیه به دلیل دریافت اطلاعات محرمانه درباره روسیه بازداشت شد.

بنا بر اعلام این نهاد امنیتی روسیه، دیپلمات ژاپنی اطلاعاتی محرمانه درباره همکاری روسیه با یک کشور حوزه اقیانوسیه و تاثیرات سیاست تحریمی غرب بر وضعیت اقتصادی دریافت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض شدید ژاپن به بازداشت کنسول توکیو در روسیه

اعتراض شدید ژاپن به بازداشت کنسول توکیو در روسیه