مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 00:122022-09-26فرهنگي

سینما و تلویزیون روایتگر زنان در دفاع مقدس


با وجودی که ژانر جنگ در عرف پذیرفته شده، کاملاً مردانه بوده و هست اما به دلیل نقش چشمگیر و کلیدی زنان در تار و پود دفاع مقدس و صحنه ها و مقاطع گوناگون آن به نظر می رسد نقش زنان به عنوان حلقه گمشده سپهر توجه فیلمنامه نویسان و سینماگران فعال در این عرصه تبدیل شده است - خبرگزاری فارس، گروه هنر و رسانه: با وجودی که ژانر جنگ در عرف پذیرفته شده، کاملاً مردانه بوده و هست اما به دلیل نقش چشمگیر و کلیدی زنان در تار و پود دفاع مقدس و صحنه ها و مقاطع گوناگون آن به نظر می رسد نقش زنان به عنوان حلقه گمشده سپهر توجه فیلمنامه نویسان و سینماگران فعال در این عرصه تبدیل شده است.

و نیاز به تغییر بنیادی این نوع نگاه در ادامه بیش از پیش ضرورت می یابد.

سوال اصلی این است تا چه حد توانسته اند به رسالت خود در قبال زنان جامعه در این زمینه جامه عمل بپوشانند و در ادامه برای بهبود وضعیت موجود چه باید کرد؟ *نقش زنان در واقعیت جنگ زن در عرصه دفاع مقدس، نقش های متعدد و متنوعی ایفا کرد که از پشت جبهه و آن را منطبق بر واقعیت و یا تأثیرپذیرفته از آن تلقی کرد.

برپایه آمار تهیه شده از فهرست شهدای جنگ تحمیلی، زنان ایران 6 هزار و428 تن شهید در طول سال های دفاع مقدس تقدیم اسلام کردند که بیشتر آنها در بمباران و موشک باران شهرها به شهادت رسیده اند طبق آماری از بنیاد شهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینما و تلویزیون روایتگر زنان در دفاع مقدس

سینما و تلویزیون روایتگر زنان در دفاع مقدس