مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مهر 1401 ساعت 17:272022-09-26اقتصادي

حمایت غیر تورمی بانک مرکزی از بخش تولید با انتشار اوراق گام در بورس کالا


مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی گفت: در راستای متنوع سازی روش های تامین مالی غیرتورمی تولید و رفع مشکلات اعتباری بنگاه ها امسال حداقل 100 هزار میلیارد تومان از معاملات بورس کالا با ابزارهای اعتباری مانند اوراق گام تامین مالی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، حمید آذرمند با اشاره به تفاهم نامه 22 ماده ای که اخیرا میان بانک مرکزی و وزارتخانه های صمت و امور اقتصادی و دارایی به امضا رسیده است ضمن تشریح جزییات این تفاهم نامه، اظهارداشت: دستورالعمل معاملات بورس کالا با استفاده از ابزارهای اعتباری هفته گذشته به شبکه بانکی ابلاغ و زیرساخت های  لازم فراهم شده است که انتظار می رود این هدف در نیمه دوم سال جاری محقق شود.

وی افزود: بند دیگر این تفاهنامه در خصوص تامین مالی زنجیره نفت و فرآورده های نفتی و پتروشیمی و همچنین زنجیره ای صنایع غذایی با استفاده از ابزارهای تامین مالی زنجیره ای است که در این خصوص به میزان 100 هزار میلیارد تومان برای نیمه دوم سال هدفگذاری شده است.

مدیر اداره تامین مالی زنجیره ای تولید با بیان اینکه به منظور استفاده از ابزارهای تامین مالی مبتنی بر بازار سرمایه توافق شد که بانک مرکزی به میزان 50 هزار میلیارد تومان به بانک ها جهت ضمانت اوراق بدهی منتشر شده توسط شرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت غیر تورمی بانک مرکزی از بخش تولید با انتشار اوراق گام در بورس کالا

حمایت غیر تورمی بانک مرکزی از بخش تولید با انتشار اوراق گام در بورس کالا