مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مهر 1401 ساعت 15:522022-09-26بين الملل

اعلام موعد تحویل رادارهای پیشرفته فرانسه به عراق


وزیر دفاع عراق در مراسم راه اندازی نخستین رادار پیشرفته ساخت فرانسه در استان الدیوانیه، موعد دریافت سه رادار پیشرفته دیگر از این کشور را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جمعه عناد وزیر دفاع عراق که در رأس یک هیأت نظامی به استان الدیوانیه سفر کرده، امروز (دوشنبه، 26 سپتامبر)، از زمان تحویل سایر رادارهای نظامی طبق قرارداد منعقد شده با یک شرکت فرانسوی خبر داد.

وی در الدیوانیه تصریح کرد: امروز در این جا، برای افتتاح و راه انداری سامانه راداری جدید که طبق قرارداد امضا شده با شرکت فرانسوی Thales دریافت کرده ایم، جمع شده ایم.

این سامانه یکی از چندین سامانه ای است که در عراق نصب و راه اندازی می شود تا فرآیند شناسایی و هشدار زودهنگام در ارتفاعات بالا و متوسط تکمیل شود.

  وزیر دفاع عراق افزود: این سامانه ها ثمره سنگ بنایی است که مسئولیت از نوع GM403 را دریافت کرده است.

دو رادار دیگر را تا پایان ماه جاری میلادی دریافت خواهد کرد و آخرین رادار در سه ماهه نخست سال میلادی آتی به بغداد تحویل خواهد شد.

وزیر دفاع عراق توضیح داد که این قرارداد در سال 2015 امضا شده اما با مشکلات زیادی مواجه شد و تاخیر در تحویل رادارها به دلیل عدم پرداخت بدهی به شرکت تالس بود اما در نهایت این بدهی تامین و پرداخت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام موعد تحویل رادارهای پیشرفته فرانسه به عراق

اعلام موعد تحویل رادارهای پیشرفته فرانسه به عراق