مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مهر 1401 ساعت 14:272022-09-25اقتصادي

توافق 22 بندی 2 وزیر و رییس کل بانک مرکزی/ اختصاص 1167 هزار میلیارد تسهیلات به صنعت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تفاهم نامه مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی منعقد شد و توسط سید رضا فاطمی امین، - رییس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزیر صمت توافق کردند در سال جاری 1167 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت اختصاص یابد و امکان معامله اوراق گام و برات الکترونیک به میزان 100 هزار میلیارد تومان در بورس کالا فراهم شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تفاهم نامه مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی منعقد شد و توسط سید رضا فاطمی امین، سید احسان خاندوزی و علی صالح آبادی به امضاء رسید.

این تفاهم نامه در راستای تعیین حدود اعتبارات مورد نیاز بخش صنعت و معدن و تامین مالی از مسیر توسعه ابزار های تامین مالی جدید است.

طبق این تفاهم نامه، هدف گذاری پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و معدن توسط بانک ها در سال 1401 به میزان 933 هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و 234 هزار میلیارد تومان برای سرمایه ثابت تعیین شده است.

براساس متن این تفاهم نامه استفاده از ابزار های تامین مالی زنجیره ای مانند اوراق گام و برات الکترونیک در معاملات بورس کالا به میزان 100 هزار میلیارد تومان تا پایان سال 1401 انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق 22 بندی 2 وزیر و رییس کل بانک مرکزی/ اختصاص 1167 هزار میلیارد تسهیلات به صنعت

توافق 22 بندی 2 وزیر و رییس کل بانک مرکزی/ اختصاص 1167 هزار میلیارد تسهیلات به صنعت