مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مهر 1401 ساعت 11:022022-09-25پزشكي

احتمال افزایشی شدن بروز آنفلوآنزا در کشور


یک پزشک اورژانس ضمن اشاره به زمان و چگونگی تزریق واکسن آنفلوآنزا در شرایط پاندمی کرونا، گفت: ایمنی ناشی از واکسن آنفلوآنزا با ایمنی ناشی از واکسن یادآور کرونا متفاوت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر حسین کرمانپور در گفت وگو با ایسنا، درباره زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا، گفت: یک پاسخ مقاله ای و علمی وجود دارد که اعلام می کند اول فصل پاییز این واکسن تزریق شود، اما یک پاسخ منطقی وجود دارد که می گوید زمانی باید اقدام به تزریق واکسن آنفلوآنزا شود که این اپیدمی در حال شکل گیری است.

به عنوان مثال در ایران نقاط سردسیر اپیدمی آنفلوآنزا زودتر و در نقاط گرمسیر این اپیدمی دیرتر شکل می گیرد؛ بنابراین تقریبا از اواخر شهریور تا اواسط آبان ماه فرصت تزریق واکسن آنفلوآنزا وجود دارد.

وی افزود: اپیدمی آنفلوآنزا زمانی شیوع می شود که با آغاز فصل سرد افراد در اماکن سربسته کنار هم قرار می گیرند و این موضوع سبب می شود ویروس را بیشتر به یکدیگر انتقال دهند.

در غیر این صورت تا زمانی که در و پنجره ها باز است و افراد کنار هم تجمع ندارند، امکان گسترش آنفلوآنزا و ابتلای همه به این بیماری وجود ندارد.

او درباره افرادی که لازم است واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، بیان کرد: چند سالی است که توصیه می شود هر فردی که به این واکسن دسترسی داشت آن را تزریق کند و دیگر محد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال افزایشی شدن بروز آنفلوآنزا در کشور

احتمال افزایشی شدن بروز آنفلوآنزا در کشور