مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مهر 1401 ساعت 10:122022-09-25اقتصادي

افزایش عدالت مالیاتی با شناسایی حساب های تجاری


گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ در نیمه شهریور ماه بانک مرکزی دستورالعمل «ناظر بر حساب سپره تجاری و خدمات بانکی مرتبط با آن» را منتشر کرد و اعلام شد حسابی که طی یک ماه حداقل 35 میلیون تراکنش واریزی طی 100 تراکنش داشته باشد، - بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی تفکیک حساب های تجاری و شخصی را در میانه شهریور ماه ابلاغ کرد تا بر این اساس فرار مالیاتی برخی صاحبان مشاغل که از دستگاه کارتخوان استفاده نمی کردند کاهش یابد.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ در نیمه شهریور ماه بانک مرکزی دستورالعمل ناظر بر حساب سپره تجاری و خدمات بانکی مرتبط با آن را منتشر کرد و اعلام شد حسابی که طی یک ماه حداقل 35 میلیون تراکنش واریزی طی 100 تراکنش داشته باشد، حساب تجاری شناسایی شده و وارد فرآیند حسابرسی مالیاتی خواهد شد.

این اتفاق در راستای اجرای برخی مواد قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، قانون مبارزه با پولشویی و دستورالعمل شفاف سازی تراکنش های بانکی صورت گرفت.

همزمان برخی فعالین شبکه های مجازی به این تغییر انتقاد کردند و احتمال خطا در هدفگیری مالیاتی را مطرح کردند.

حال این پرسش وجود دارد که این اتفاق چه جایگاهی در ارتقاء نظام مالیاتی دارد و چگونه باید ارزیابی شود؟ کاهش تبعیض مالیاتی پس از تفکیک حساب های تجاری یکی از وظایف اقتصادی دولت مالیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش عدالت مالیاتی با شناسایی حساب های تجاری

افزایش عدالت مالیاتی با شناسایی حساب های تجاری