مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مهر 1401 ساعت 14:122022-09-24سياسي

چرا صلح امام حسن(ع) پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ نام گرفت؟


کتاب «صلح امام حسن؛ پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ» که توسط آیت الله خامنه ای ترجمه شده است به چرایی و چگونگی صلح امام حسن(ع) با معاویه و فضای اجتماعی آن سال ها می پردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب صلح امام حسن؛ پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

اصل این کتاب با عنوان صلح الحسن تألیف  شیخ راضی آل یاسین از علما حوزه نجف بوده است که در سال 1348 شمسی توسط آیت الله خامنه ای در سن سی سالگی ترجمه شده است.

محتوای کتاب کتاب با گفتاری نسبتاً مفصل از علامه عبدالحسن شرف الدین، رهبر شیعیان لبنان در نیمه دوم قرن گذشته هجری قمری و پیشگفتار کوتاه نویسنده درباره تحقیق و کتابش آغاز می شود و پس از پرداختی کوتاه به زندگی نامه و سیره و سیما حضرت امام حسن (علیه السلام) به سراغ محور اصلی بحث یعنی زندگی سیاسی پُرفرازونشیب ایشان می رود.

در بخش های دوم و سوم که پیکره اصلی تحقیق را شکل می دهند، سخن از موقعیت سیاسی ویژه آن روزگار و چرایی و چگونگی صلح و پیامدهای آن است.

نویسنده با نگاهی ژرف به تحلیل داده های تاریخی و مدارک و اسناد معتبر پرداخته و تصویر روشن و منسجمی از موضوع ارائه نموده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا صلح امام حسن(ع) پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ نام گرفت؟

چرا صلح امام حسن(ع) پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ نام گرفت؟