مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 شهریور 1401 ساعت 14:022022-09-22بين الملل

«تاپ» و «تاپی» محور گفت وگوی رییس جمهور ترکمنستان و وزیر نفت پاکستان


رییس جمهور ترکمنستان و وزیر نفت پاکستان در مورد پروژه های مشترک مانند خط لوله گاز تاپی و خطوط برق تاپ گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، سردار بردی محمداف رییس جمهور با مصدق مسعود مالک وزیر نفت ابلاغ کرد.

در این دیدار، مالک به پایبندی پاکستان به روابط دوستانه سنتی با ترکمنستان اشاره و تصریح کرد: سیاست حفظ صلح بر اساس وضعیت بی طرفی دائم، عامل مؤثری در تقویت همکاری های دوجانبه سودمند منطقه ای و بین المللی است که اهداف رفاه مشترک را برآورده می کند.

وی تاکید کرد: گواه این ادعا ترویج پروژه خط لوله گاز تاپی (ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند) بود که اکنون توسط همه طرفین ذی نفع در حال انجام است.

همچنین به پروژه نصب خطوط برق و ارتباط فیبر نوری تاپ (ترکمنستان-افغانستان-پاکستان) اشاره و تاکید شد که این پروژه ها کمک زیادی به توسعه منطقه و روابط بین المللی خواهد کرد.

بردی محمداف در سخنان خود ضمن تشکر از سلام های صمیمانه خاطرنشان کرد: ترکمنستان به عنوان کشوری با منابع انرژی بزرگ، آماده تنوع بخشیدن به منابع صادراتی خود با اجرای پروژه های منطقه ای بزرگ در این زمینه است.

 در ادامه این دیدار دو طرف در خصوص موضوعات اولویت دار همکاری های ترکمنستان و پاکستان در حوزه تجاری و اقتصادی و سوخت و انرژی بحث و تبادل نظر کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تاپ» و «تاپی» محور گفت وگوی رییس جمهور ترکمنستان و وزیر نفت پاکستان

«تاپ» و «تاپی» محور گفت وگوی رییس جمهور ترکمنستان و وزیر نفت پاکستان