مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 16:472022-09-21پزشكي

شناسایی 34 بیمار مشکوک به وبا در خراسان رضوی


نتیجه مثبت آزمایش 17 نفر از مبتلایان مشکوک به وبا در خراسان رضوی قطعی شده و سایر آنان به دلیل عدم مراجعه جهت آزمایش تکمیلی نتیجه آزمایش آنها مشخص نیست.

- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون 34 بیمار مشکوک به وبا در استان خراسان رضوی شناسایی شده اند که این افراد سابقه سفر به کشور عراق را داشته اند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازدانشگاه علوم پزشکی مشهد، سید جواد حسینی افزود: نتیجه مثبت آزمایش 17 نفر از مبتلایان مشکوک به وبا در خراسان رضوی قطعی شده و سایر آنان به دلیل عدم مراجعه جهت آزمایش تکمیلی نتیجه آزمایش آنها مشخص نیست.

  وی بیان کرد: تمامی بیماران مشکوک به وبا در خراسان رضوی مورد پیگیری و مراقبت قرار گرفته اند و حال عمومی آنها مساعد است و آموزش لازم به بیمار و اطرافیان آنها در خصوص پیشگیری و مراقبت به آنان داده شده است.

  وی با اشاره به اینکه 75 درصد افراد مبتلا به وبا بدون علامت هستند، ادامه داد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بهترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به وبا است.

  حسینی با بیان اینکه وبا یک عفونت اسهالی حاد واگیردار است که به واسطه خوردن آب و غذای آلوده ایجاد می شود، افزود: این بیماری با عدم دسترسی  به آب آشامیدنی و غذای بهداشتی و سالم، فقدان سیستم جمع آوری فاضلاب مناسب ارتباط دارد و در صورت عدم رعایت بهداشت فردی قدرت سرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 34 بیمار مشکوک به وبا در خراسان رضوی

شناسایی 34 بیمار مشکوک به وبا در خراسان رضوی