مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 شهریور 1401 ساعت 07:472022-09-20پزشكي

نکات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا


رییس مرکز بهداشت خوزستان نکات پیشگیرانه درخصوص جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا (التور) تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، پژمان بختیاری نیا در گفتگو با خبر 23 شبکه خوزستان وبا (التور) را یکی از بیماری واگیردار میکروبی معرفی کرد و گفت: اسهال مهم ترین نشانه ابتلا به این بیماری است و در موارد شدید می تواند سبب مرگ شود.

نکات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا وی افزود: میکروب عامل بیماری که از مبتلایان دفع می شود، توانایی آلوده کردن محیط اطراف و به ویژه منابعی آبی را دارد، ضمن اینکه ماندگاری نسبتا بالایی دارد.

بختیاری نیا مهم ترین راه انتقال التور را آب و غذای آلوده به میکروب عنوان کرد و ادامه داد: باتوجه به شرایط اقلیمی خوزستان، وبا بیماری بومی استان محسوب می شود و کار های پیشگیرانه به ویژه در فصول بهار و پاییز که احتمال شیوع آن بیشتر است، باید انجام شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان می گوید: در فصل پاییز نیز مدارس بازگشایی می شوند و هر نوع تجمع انسانی محیط را برای تسریع در انتقال بیمار های واگیردار به ویژه بیماری های روده ای و تنفسی مساعد می کند، بنابراین دانش آموزان، معلم ها و مسئولان مدارس باید کار های پیشگیرانه را برای جلوگیری از شیوع وبا انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا

نکات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا