مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 شهریور 1401 ساعت 06:422022-09-20سياسي

محافظت از نفس بزرگترین ویژگی علامه حسن زاده آملی(ره) بود


دلیل اینکه مرحوم علامه حسن زاده آملی(ره) یک عالم ربانی شدند این بود که ایشان اهل برنامه شخصی و نگهبان نفس خود بودند و مدیریت نفس را به درستی انجام دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام و المسلمین هادی عباسی خراسانی طی سخنانی در اولین سالگرد ارتحال علامه حسن حسن زاده آملی، شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار کرد: وقتی رفتار بزرگان از یک جمعی تحول ایجاد می کند باید مجالس بزرگداشت آنان  نیز برای کسانی که به دنبال سیر و سلوک هستند، تحول ایجاد نماید.

وی افزود: بررسی شخصیت سیر و سلوکی، عرفانی و معرفتی علامه حسن زاده آملی در یک جلسه امکان پذیر نیست اما به قدر امکان باید بازگو شود.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: انگیزه آفرینش جز عبادت چیز دیگری نیست و تمایز انسان با دیگر انسان ها و دیگر مخلوقات به علم و دانش و معرفت است.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: بر اساس روایات مردم سه دسته هستند که عبارتند از عالم ربانی، یا متعلمانی که در محضر علما کسب فیض می کنند و یا کسانی هستند که حزب باد هستند و ثباتی ندارند.

شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی تاکید کرد: مرحوم علامه حسن زاده آملی به مرحله ای رسیدند که یک عالم ربانی شدند، معنای ربانی شدن این است که حرف خدا را می ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محافظت از نفس بزرگترین ویژگی علامه حسن زاده آملی(ره) بود

محافظت از نفس بزرگترین ویژگی علامه حسن زاده آملی(ره) بود