مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 15:222022-09-19پزشكي

ابتلای 13 نفر به وبا در اصفهان


وبا یک بیماری اسهالی واگیردار و خاص انسان است که توسط نوعی باکتری بنام ویبریو کلرا ایجاد می شود که در صورت عدم پیشگیری و درمان به موقع و مناسب بسیار کشنده است.

- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلای 13 اصفهانی به بیماری وبا خبر داد و گفت: بیشتر افراد مبتلا از عراق بازگشته بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ پژمان عقدک به شیوع بیماری وبا اشاره و اظهار کرد: وبا بیماری است که از طریق آب آلوده و گاهی از طریق خوراکی های آلوده ازجمله میوه و سبزی ها منتقل می شود.

وی در مورد علائم بیماری وبا توضیح داد: از علائم شایع بیماری وبا اسهال است، درصد زیادی از افراد ممکن است بدون علائم درگیر بیماری وبا شوند و یا علائم خفیف داشته باشند، برخی افراد هم ممکن با علائم شدیدتری مبتلا شوند و نیاز به بستری پیدا کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بیماران معمولاً اسهال همراه با استفراغ بدون تهوع دارند و حجم زیادی آب از طریق اسهال از دست می دهند، بنابراین بدنشان خشک و بی حال می شود، همچنین بی قرار می شوند، خشکی دهان پیدا می کنند و پوستشان چروک می شود.

 وی هشدار داد: اگر بیماران آب زیادی از دست بدهند، ممکن است سطح هوشیاری شان کاهش پیدا کند و حتی به حالت تشنج یا کما هم برسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 13 نفر به وبا در اصفهان

ابتلای 13 نفر به وبا در اصفهان