مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 13:272022-09-19بين الملل

سفر نانسی پلوسی به ارمنستان؛ معمایی بزرگ برای مسکو و باکو و فرصتی برای تهران!


همزمان با تنش های فزاینده میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قفقاز و مرزهای شمالی ایران، نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به ایروان پایتخت ارمنستان سفر کرد و با مقامات این کشور دیدار و رایزنی کرد.

- سفری که بازتاب ها و واکنش های متعددی به همراه داشته و بازیگران اصلی منطقه نیز واکنش های متفاوتی نسبت به آن بروز داده اند.

در مهم ترین واکنش ها، جمهوری آذربایجان این سفر را محکوم کرد و به اظهارات پلوسی در رابطه با عدم تغییر مرزها واکنش تندی نشان داد.

بی تردید، سفر پلوسی به ارمنستان تاثیرات زیادی بر معادلات بازیگران منطقه و از جمله روسیه، ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه خواهد داشت.

در همین رابطه، تابناک، در گفتگو با دکتر حمیدرضا عزیزی ، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان، به بررسی ابعاد و زوایای مختلف سفر پلوسی به ارمنستان پرداخته است.

تابناک: چه عواملی باعث شد پلوسی به ارمنستان سفر کند؟ به نظرم بیش از هر چیزی باید این سفر را در راستای روند تقابلی جدیدی که بین شرق و غرب شکل رفته است، مشخصا آمریکا و اروپا در یک طرف و چین و روسیه در طرف دیگر، ارزیابی کرد.

سفر پلوسی که در حال حاضر به ارمنستان انجام شده را به نحوی یک نوع امتداد سیاست میدانم که نشانه های آن در سفر او به تایوان آشکار شد؛ یعنی در هر دو مورد مهمترین هدف آمری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر نانسی پلوسی به ارمنستان؛ معمایی بزرگ برای مسکو و باکو و فرصتی برای تهران!

سفر نانسی پلوسی به ارمنستان؛ معمایی بزرگ برای مسکو و باکو و فرصتی برای تهران!