مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 11:172022-09-19پزشكي

مشاهده اولین مورد ابتلا به بیماری وبا در ساوه


سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه از شناسایی نخستین مورد مبتلا به بیماری وبا در شهرستان ساوه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه  مجتبی ذکایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: نخستین فرد مبتلا به التور ( وبا ) در شهرستان ساوه از زائرین برگشتی از عراق بوده است که پس از بروز علائم به بیمارستان امام حسین(ع) در مرز مهران مراجعه و بعد از انجام نمونه گیری، گزارش مثبت شدن التور از وزارت بهداشت کشور به معاونت بهداشت ساوه اعلام گردید.

وی افزود : بلافاصله تیم واکنش سریع در مرکز بهداشت ساوه تشکیل و کارشناسان مربوطه برای بررسی شرایط بیمار به منزل او مراجعه کردند و پس از بررسی های لازم، نمونه گیری برای افراد در تماس با ایشان انجام و آموزش های لازم داده شد.

این مسئول با بیان اینکه وبا یک عفونت اسهالی حاد واگیردار است که به واسطه خوردن آب و غذای آلوده ایجاد می شود، اظهار کرد: این بیماری با عدم دسترسی  به آب آشامیدنی و غذای بهداشتی و سالم ، فقدان سیستم جمع آوری فاضلاب مناسب ارتباط دارد و در صورت عدم رعایت بهداشت فردی قدرت سرایت بالایی به اطرافیان را دارد.

وی تاکید کرد: مهمترین راه مقابله با بیماری و جلوگیری از گسترش وبا، رعایت بهداشت فردی به ویژه شست و شوی دست ها، پرهیز از خوردن آب، غذا، سبزیجات و میوه آلوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده اولین مورد ابتلا به بیماری وبا در ساوه

مشاهده اولین مورد ابتلا به بیماری وبا در ساوه