مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 07:122022-09-19اقتصادي

رشد بیش از 90 درصدی درآمد پتروشیمی های بندرماهشهر و افزایش آسیب های اجتماعی منطقه


شرکت های پتروشیمی ماهشهر با رشد درآمد 90 درصدی در عمل نشان دادند در اوج تحریم های ظالمانه غرب و آمریکا برای به حرکت درآوردن صنعت مانند یک موتور محرک عمل کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، غلامعباس اویسی در یادداشتی نوشت: در سال 1400 شرکت های پتروشیمی منطقه در سال 1400 معادل یکهزار و 457 هزار میلیارد تومان بوده است.

پتروشیمی های منطقه شهرستان بندر ماهشهر با 200 هزار میلیارد تومان سهم 14 درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور در سال 1400 داشته اند.

هرچند این اتفاقا می تواند خوشایند باشد اما روی دیگر آن آسیب های اجتماعی و توسعه نیافتگی جامعه پیرامونی همین پتروشیمی هاست.

هرچند تلاش هایی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی صورت پذیرفته اما ناکافی بوده، زیرا متأسفانه هیچکدام از این تلاش ها برنامه ریزی شده و بر اساس یک سند استراتژیک نبوده است، به طور مثال بین سال های 1393 تا 1397 پروژه های زیرساختی زیادی در منطقه اجرا و به بهره برداری رسید تا منطقه به سمت توسعه متوازن حرکت کند اما به دلیل اینکه برنامه ها استراتژیک نبود متوقف شد.

شرکت های بین المللی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی چندین دهه است به این نتیجه رسیده اند که آسیب های اجتماعی و عدم توسعه متوازن جامعه پیرامونی باعث بالا رفتن هزینه های آن شرکت ها شده و شاید بتوان بخشی از اتفاقات آبان 98 بندر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد بیش از 90 درصدی درآمد پتروشیمی های بندرماهشهر و افزایش آسیب های اجتماعی منطقه

رشد بیش از 90 درصدی درآمد پتروشیمی های بندرماهشهر و افزایش آسیب های اجتماعی منطقه