مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 13:022022-09-18بين الملل

طرح جدید برای خروج عراق از بحران سیاسی؛ توپ در زمین جریان صدر است


در سایه تداوم بحران سیاسی در عراق، منابع خبری از تشکیل یک هیأت بلندپایه از گروه های سیاسی عراق برای سفر به نجف اشرف و ارائه طرح ابتکاری جدید به رهبر جریان صدر خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عراق پس از برگزاری مراسم اربعین حسینی (علیه السلام)، اکنون در انتظار از سرگیری تحرکات سیاسی برای تشکیل دولت جدید در سایه اختلاف موجود میان احزاب سیاسی بخصوص ائتلاف الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی) و سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر است.

یک روز بعد از اربعین، رسانه ها از آماده شدن یک هیأت بلندپایه از گروه های سیاسی عراق برای سفر به نجف اشرف و دیدار با سید مقتدی الصدر و ارائه یک طرح ابتکاری جدید برای حل بحران کشور خبر می دهند.

جریان صدر در ماه اخیر با اشغال ساختمان پارلمان به دست طرفداران خود، مانع تشکیل جلسات جهت تداوم روند سیاسی بعد از انتخابات و در نتیجه تشکیل دولت جدید شده است.

وبگاه شبکه اسکای نیوز با انتشار گزارشی نوشت: روزهایی که گذشت، به دلیل مشغول بودن کلیه طرف های سیاسی به مراسم اربعین، شاهد آرامش سیاسی در عراق بودیم، اما اعضای الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی) اعلام کردند که قصد دارند نشست پارلمان را برگزار کنند و به نظر می رسد که این اقدام برای تست واکنش رهبر جریان صدر باشد که مخالف برگزاری جلسات پارلمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جدید برای خروج عراق از بحران سیاسی؛ توپ در زمین جریان صدر است

طرح جدید برای خروج عراق از بحران سیاسی؛ توپ در زمین جریان صدر است