مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 08:272022-09-18سياسي

تعزیه کشوری عاشوراییان لامرد برگزار شد


شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشوراییان لامرد همزمان با اربعین حسینی از عصر روز 26 شهریورماه به مدت 10 روز همراه با نوای دلنشین چاووشی در بیت العباس لامرد به اجرا درآمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لامرد، محمد هنرپیشه، دبیر شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری، شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه سوگواره اظهار داشت : 17 سال قبل برنامه ریزی برای معرفی بیشتر این هنر آیینی در شهرستان انجام شده و تصمیم بر آن شد که سوگواره کشوری در شهرستان لامرد برگزار شود.

وی افزود: 15 دوره این رخداد کشوری با حضور وزرای فرهنگ و مسئولین استانی در لامرد برگزار شده و امسال شانزدهمین دوره آن را شاهد خواهیم بود.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: در لامرد 22 گروه تعزیه خوان داریم که نسبت به سرانه جمعیت در ایران بی نظیر است، امروز همه مدیران و مسئولین کشوری و استانی اذعان دارند که لامرد قطب تعزیه جنوب کشور است.

شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشوراییان لامرد آغاز به کار کرد دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: فراخوان 45 روز در فضای مجازی ارسال شده که 10 گروه تعزیه خوان از 7 استان جهت برگزاری در این آیین سنتی انتخاب شدند.

وی افزود: تعزیه های انتخاب شده  توسط گروه بازبینی، همگی تعزیه های میدانی و با اشعار و نسخه هایی با زبان عمومی انتخاب شده  تا مردم و تماشاگران بدون مشکل با تعزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعزیه کشوری عاشوراییان لامرد برگزار شد

تعزیه کشوری عاشوراییان لامرد برگزار شد