موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 شهریور 1401 ساعت 08:222022-09-16پزشكي

چه کسانی نباید واکسن آنفلوانزا بزنند؟


یک متخصص عفونی با بیان این مطلب که واکسن آنفلوانزا در پیشگیری از سرماخوردگی اثری ندارد، گفت: واکسن آنفلوانزا فقط روی ویروس آنفلوانزا موثر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر مهدی یوسفی پور در گفت و گو با ایسنا درباره استفاده از واکسن آنفلوانزا گفت: اواخر شهریورماه و مهرماه هر سال بهترین زمان برای تزریق یک واکسن بسیار مفید و کم عارضه آنفلوانزا است.

وی با بیان اینکه نزریق واکسن آنفلوانزا به تمام کودکان بالای 6 ماه، بزرگسالان و حتی بانوان باردار پیشنهاد می شود، در پاسخ به این سوال که چه کسانی نباید این واکسن را تزریق کنند؟ گفت: کودکان زیر 6 ماه، افرادی که سابقه ابتلا به گیلان باره داشته اند، افرادی که زمینه آلرژی شدید به واکسن یا دارو و حتی بعضی مواد غذایی دارند و همچنین در صورتیکه فرد در زمان تزریق حال عمومی مناسبی نداشته مثلا تب دارد؛ توصیه نمی شود واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

این متخصص عفونی با بیان این مطلب که عفونت ریوی در مادران باردار بسیار بسیار پرخطر است افزود: توصیه اکید می شود که مادران باردار حتما واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

یوسفی پور ادامه داد: خوشبختانه در چند روز اخیر واکسن آنفلوانزا به تعداد مناسب در داروخانه ها در حال توزیع است و و در حال حاضر دو برند فرانسوی و هلندی و یک برند ایرانی موجود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی نباید واکسن آنفلوانزا بزنند؟

چه کسانی نباید واکسن آنفلوانزا بزنند؟