مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 شهریور 1401 ساعت 14:572022-09-15بين الملل

ارسال کمک های بشردوستانه ایران به سیل زدگان شرق افغانستان


سفارت ایران در کابل اعلام کرد که کمک های بشردوستانه تهران در میان سیل زدگان جنوب شرق افغانستان و در دو ولایت لغمان و ننگرهار توزیع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سفارت ایران در کابل از ارسال کمک های بشردوستانه این کشور به سیل زدگان شرق افغانستان خبر داد.

  سفارت ایران در کابل در توییتی نوشت: کمک های مومنانه و انسان دوستانه ایران به سیل زدگان استان های لغمان و ننگرهار در شرق افغانستان شامل دارو و مواد غذایی امروز توزیع شد.

    این در حالی است که خلیل رحمان رحمانی وزیر مهاجران دولت موقت طالبان گفته است: در سیل اخیر افغانستان 200 نفر کشته و بیش از 18 هزار خانه ویران شده است.

  وزیر مهاجران در کنفرانس خبری درباره سیل اخیر افغانستان گفته است که در سیل اخیر در مناطق مختلف این کشور 200 نفر کشته و 250 نفر نیز مصدوم شدند.

  وی افزود: همچنین سیل اخیر 18 هزار منزل مسکونی را تخریب کرده است.

  از طرف دیگر سی ان ان به نقل از مقامات طالبان گزارش داده بود که در سیل اخیر در افغانستان 95 نفر کشته و ده ها نفر نیز مصدوم شدند.

  به نوشته این رسانه آمریکایی، همزمان با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم کشورهای غربی، افغانستان طی 10 روز گذشته شاهد سیل ویرانگر در 10 ولایت بوده که خسارت جانی و مالی زیادی برجای گذاشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارسال کمک های بشردوستانه ایران به سیل زدگان شرق افغانستان

ارسال کمک های بشردوستانه ایران به سیل زدگان شرق افغانستان