مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 شهریور 1401 ساعت 18:072022-09-14پزشكي

این توصیه ها حال سالمندان را بهتر می کند


متخصص طب سنتی با بیان اینکه حفظ سلامتی و ارتقاء کیفیت زندگی در سالمندی یکی از مهم ترین اهداف مد نظر در طب ایرانی است، توصیه هایی را برای حفظ سلامتی در این سن ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، زهره مرتجی،عضو هیأت مدیره انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه طب ایرانی یک مکتب طبی است که تمام اوقات و حالات زندگی انسان اعم از سلامت و بیماری را مورد بررسی و مداقه قرار داده و برای آنها برنامه و دستورالعمل ارائه می کند،گفت: سالمندان در جریان ورود به این سن، دچار غلبه سردی و خشکی بر اعضای اصلی خود می شوند.

وی ادامه داد: اما نباید فراموش کنیم که این به معنای مزاج سرد و خشک در تمام سالمندان نیست، زیرا هر فردی، مزاج پایه و اصلی داشته و این سردی و خشکی در تعامل با مزاج پایه فرد، اثر گذار خواهد بود.

بنابراین پزشک برای تعیین مزاج سالمند، به علائم تک تک افراد دقت می کند و توصیه هایی متناسب با نوع علائم به هر فرد خواهد کرد.

  این متخصص طب سنتی با اشاره به اهمیت تغذیه در این دوران، تأکید کرد: حجم غذای سالمندان در مقایسه با دوره سنی میانسالی، باید حجم کمتر اما کیفیت بالایی داشته باشد؛ یعنی مواد مغذی مورد نیاز را تأمین کند و متناسب با کاهش حجم هر وعده غذایی، باید تعداد دفعات غذا خوردن بیشتر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این توصیه ها حال سالمندان را بهتر می کند

این توصیه ها حال سالمندان را بهتر می کند