مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 شهریور 1401 ساعت 15:472022-09-14سياسي

سهم دولتی بیمه راهنمایان گردشگری تامین شد


با ورود وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشکل تامین بودجه بیمه راهنمایان گردشگری حل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، در تیرماه سال جاری به دلیل برخی اختلافات بین دو سازمان تامین اجتماعی و برنامه و بودجه، حق بیمه دولتی راهنمایان گردشگری قطع شد که این انقطاع اعتراض بسیاری از راهنمایان گردشگری را به دنبال داشت و کارزاری باعنوان درخواست ادامه بیمه دولتی راهنمایان گردشگری نیز به راه افتاد.

فوریت موضوع شخص وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را پای کار آورد و شخصا برای رفع مشکل وارد مذاکره با مراجع ذیربط شد، مذاکراتی که در کم ترین زمان جواب داد و بیمه راهنمایان گردشگری با برطرف شدن وقفه از سر گرفته شد.

بیمه که به عنوان یکی از حقوق اولیه هر صنفی محسوب می شود سال ها به یکی از اصلی ترین چالش های راهنمایان گردشگری و صنوف مربوط به آن ها تبدیل شده بود.

نهایتا با پیگیری های صنوف همچنین از طریق کمیسیون تلفیق، برای نخستین بار در بودجه سال 99 دولت مکلف شد تا سقف قانونی دو هزار راهنمای گردشگری را در قالب اقشار خاص تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار دهد.

قانونی که نهایتا از خردادماه 1400 عملیاتی و 20 درصد حق بیمه راهنمایان گردشگری توسط دولت پرداخت شد، اما این حمایت دولتی در تیرماه سال جاری قطع و موجب نارضایتی واعتراض ذینفعان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم دولتی بیمه راهنمایان گردشگری تامین شد

سهم دولتی بیمه راهنمایان گردشگری تامین شد