مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 شهریور 1401 ساعت 09:072022-09-14سياسي

سلیمی نمین: انگلیسی ها علاوه بر بحرین، قصد داشتند سه جزیره را از ایران جدا کنند


سلیمی نمین با بیان اینکه انگلیسی ها علاوه بر بحرین، قصد داشتند سه جزیره را نیز از ایران جدا کنند، گفت: این موضوع، اعتراض جدی دربار را به دنبال آورد و خطاب به انگلیسی ها گفتند که این کار شما، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به پیشینه اختلافات بر سر مالکیت سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک اظهار کرد: بحث پیشینه تاریخی تعلق جزایر مرتبط با ما در خلیج فارس، طولانی است اما با حضور انگلیسی ها در منطقه، این موضوع دستخوش مشکلاتی شد.

یکی از شیوه های مدیریت انگلیسی ها حتی در میان کشورهایی که وابسته به آن هستند و بودند، ایجاد نزاع است.

وی با اشاره به نزاع میان کویت و عربستان، افزود: انگلیس، میان کویت و عربستان نزاع ایجاد کرد و مالکیت منطقه ای را به صورت حائل، نارسا گذاشت تا میان این دو کشور، اختلاف باقی بماند.

وی تصریح کرد: قبل از حضور انگلیسی ها در منطقه نزاع ها و اختلافات ارضی، خیلی مطرح نبود اما انگلیسی ها به گونه ای عمل کردند که اختلاف ایجاد شود.

پژوهشگر حوزه تاریخ با اشاره به قصد انگلیسی ها برای جداکردن سه جزیره از ایران بعد از جداکردن بحرین، تصریح کرد: در زمان محمدرضا پهلوی و بعد از جداشدن ننگین از سفیر انگلیس در تهران می پرسد که شما آیا دوست ما هستید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلیمی نمین: انگلیسی ها علاوه بر بحرین، قصد داشتند سه جزیره را از ایران جدا کنند

سلیمی نمین: انگلیسی ها علاوه بر بحرین، قصد داشتند سه جزیره را از ایران جدا کنند