مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 15:572022-09-13بين الملل

زنگ خطر در نیروی هوایی آمریکا؛ ناوگان فرسوده جت های اف-16 فالکون


مقام های نیروی هوایی آمریکا نسبت به عمر بالای جنگنده های «اف-16 فالکون » که ستون فقرات نیروی هوایی این کشور را شکل می دهد ابراز نگرانی کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا از پیر بودن ناوگان جنگنده های اف-16 فالکون این کشور که ستون فقرات نیروی هوایی ایالات متحده را شکل می دهد، خبر داد.

به نوشته وبگاه دیفنس نیوز این جنگنده های نسل چهارم در حال پیر شدن هستند و به طور میانگین اف-16 فالکون بیش از 30 سال سن دارد و برخی از آنها در اوایل دهه هشتاد میلادی شروع به پرواز کردند.

بر ساس این گزارش،  نیروی هوایی آمریکا تلاش می کند به برخی از ان جنگنده ها  عمر تازه ای بدهد به این امید که آنها تا دهه 2040 به پرواز خود ادامه دهند، اما ژنرال ریچارد مو مسئول برنامه ریزی نیروی هوایی آمریکا بر این باور است که جایگزینی  اجتناب ناپذیر است.

ژنرال مور در این باره گفت که مشکل این است که جنگنده های جایگزین، به ویژه اف-35 ای به اندازه کافی سریع به دست ما نمی رسند.

مقامات ارشد نیروی هوایی مدتهاست که گفته اند این باید دستکم 72 جنگنده در سال خریداری شود.

مور در این باره نیز گفت که امروزه، میانگین هواپیماهای جنگنده در  حال خدمت حدود 28 سال است و تامین مالی چنین تدارکاتی به نوسازی و کاهش میانگین سنی ناوگان کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر در نیروی هوایی آمریکا؛ ناوگان فرسوده جت های اف-16 فالکون

زنگ خطر در نیروی هوایی آمریکا؛ ناوگان فرسوده جت های اف-16 فالکون