مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 15:122022-09-13سياسي

مروری بر هفت دهه خباثت «دولت ملکه» علیه ایرانیان


هفت دهه سلطنت ملکه الیزابت دوم در بریتانیا همراه با خباثت های پیدا و پنهانی بود که از سوی دولت تحت حاکمیت ملکه نه تنها در اقصی نقاط گیتی، بلکه علیه ملت ایران دنبال شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، غروب پنجشنبه 17 شهریور ماه 1401 کاخ باکینگهام در بیانیه ای از درگذشت ملکه الیزابت دوم ملکه انگلستان در سن 96 سالگی خبر داد و هفت دهه سلطنت انگلیس ساعاتی پس از آن اعلام شد که شاهزاده های این کشور پس از دریافت خبر وخامت حال او، شتابزده در کاخ بالمورال اسکاتلند حضور یافتند و پس از آن بود که شاهزاده چارلز سوم پسر ارشد او وارث تاج و تخت انگلیس شد.

  در این 70 سال جهان شاهد مداخله جویی های دولت انگلیس تحت ریاست بحرین از خاک ایران و حمایت های نظامی و تسلیحاتی از رژیم صدام حسین در جنگ هشت ساله علیه ایران تا حمایت از قطعنامه های شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی و همراهی با آمریکا در اعمال تحریم ها و .

دو ماه بعد از این که ملکه الیزابت دوم در دوم ژوئن 1953 رسما تاجگذاری کرد، کودتای 28 مرداد رخ داد.

در 19 اوت سال 1953 برابر با 28 مرداد 1332 شمسی، دولت مصدق از طریق کودتایی نظامی به سرکردگی سرلشکر فضل الله زاهدی و به درخواست مستقیم بریتانیا و کارگردانی آمریکایی ها سرنگون شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر هفت دهه خباثت «دولت ملکه» علیه ایرانیان

مروری بر هفت دهه خباثت «دولت ملکه» علیه ایرانیان