مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 11:122022-09-13اقتصادي

شتاب در تولید تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته در کشور


صنعت ساخت ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید و مواد یک صنعت زیربنایی در دنیا است که وضعیت آن در هر کشوری، یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی صنعتی محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مرکز طرح های کلان ملی فناوری اقدام به شناسایی و حمایت از طرح های فناورانه در بخش های اصلی تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته صنعتی، فتونیک و لیزر و مواد پیشرفته کرده است.

از مجموع 18 طرح حمایت شده حوزه مواد، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته از زمان آغاز به کار این مرکز، تمامی آن ها در 8 سال گذشته مورد حمایت قرار گرفته که بخش تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته صنعتی با تعداد 10 طرح، بیشترین تعداد طرح های مورد حمایت را به خود اختصاص داده است.

واژه فوتونیک از فوتون به عنوان جزو تشکیل دهنده یک پرتوی نوری برگرفته شده است.

همان طور که در علم الکترونیک، الکترون ذره ایفا کننده غالب فرآیند ها است، در فوتونیک نیز برهم کنش فوتون ها با مواد و یا انتشار آن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

موضوعات مطرح در حوزه فوتونیک شامل ساخت، توسعه و مطالعات روی لیزرهای مختلف با طول موج و توان های متفاوت، نحوه به کارگیری لیزرهای ساخته شده یا خریداری شده در طرح های گوناگون، مطالعه و گسترش پایه ای در اپتیک کوانتومی، مطالعه و توسعه فیزیک نیمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شتاب در تولید تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته در کشور

شتاب در تولید تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته در کشور