مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 09:472022-09-13سياسي

روایتی از سفر به سرزمین عشق/ وقتی کفش ها جفت رفتن می شوند!


اربعین که می رسد همه جا بوی کربلا می گیرد، حتی کفش ها جفت رفتن می شوند!شاید باورش سخت باشد که در رختخواب باشی و صدایت کنند برخیز، موقع رفتن به کربلاست! و تو مات و مبهوت از همه جا و همه چیز گنگ بین رفتن و ماندن شوی! -   رها از دنیا، در مسیری قدم نهادم که بوی خیمه های نیم سوزش، هنوز در سرتاسر گیتی به مشام می رسد.

کوله ای مملو از عشق حسین (ع) و توشه ای مملو از ذکر یا عباس(ع) بر دوش، راهی سفر می شوم، سفری از جنس ایمان و عشق به اباعبدالله الحسین؛ او که کشتی نجات است.

همچنان مبهوت از دعوت، سوار بر مرکب، خود را در جاده ای دیدم که بوی اسپند و چای موکب هایش مرا یاد شب های دهه اول محرم انداخت.

هر کجا که را که می نگریستم شوری در دل ها موج می زد، دل هایی سوخته در عزای فرزند علی(ع) و فاطمه(س)،کودکی را دیدم که بره ای را برای قربانی آورده و پسرکی که سقای تشنگان شده بود.

  آن طرف تر یکی بر پاهای تاول زده زائری به یاد پاهای کوچک گمشده دشت کربلا مرهم می نهاد و دیگری به یاد خستگی های پیام آور کربلا، خستگی از تن زائری به دَر می کرد.

در میان مردان و زنانی که خالصانه راهی سفر عشق شده اند، کودکی را دیدم که پای خاکی اش، مرا به یاد پاهای کوچک دردانه ای انداخت که بر روی خارهای دشت کربلا به دنبال عمه اش زینب(س) از این سو به آن سو در خیمه های سوخته می دوید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از سفر به سرزمین عشق/ وقتی کفش ها جفت رفتن می شوند!

روایتی از سفر به سرزمین عشق/ وقتی کفش ها جفت رفتن می شوند!