مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 20:272022-09-12اقتصادي

رویکرد دولت تمرکز فشار مالیاتی بر افراد مالیات گریز است


رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به برنامه دولت در سند تحول، گفت: هدف ما در رویکرد جدید این است افرادی که فرار مالیاتی دارند به حلقه های مالیات دهندگان اضافه شوند و با این روش به طور طبیعی فشار مالیات را بر بخش های رسمی کمتر می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، داوود منظور امروز در یکصد و دوازدهمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، با اشاره به رویکردهای سازمان امور مالیاتی در با بیان اینکه بخش های بزرگی از اقتصاد پنهان مانده است، تصریح کرد: هدف ما در رویکرد جدید این است که کسانی که فرار مالیاتی دارند به حلقه های مالیات دهندگان اضافه شوند؛ بنابراین به طور طبیعی فشار مالیات را بر بخش های رسمی کمتر می کنیم.

وی گفت: به عنوان یک دیدگاه شخصی و کارشناسی عرض می کنم که ما باید در نظام مالیاتی مطلوب به سمتی حرکت کنیم که سهم مالیات بنگاه ها و شرکت ها و بخش های منظم اقتصاد به تدریج به حداقل برسد و سهم این بخش بین 10 تا 15 درصد از کل مالیات باشد.

منظور ادامه داد: بنابراین این موضوع یکی از چرخش های تحول آفرین است و حرکت از مالیات گیری مبتنی بر منبع به مالیات ستانی مبتنی بر شخص و فرد می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد دولت تمرکز فشار مالیاتی بر افراد مالیات گریز است

رویکرد دولت تمرکز فشار مالیاتی بر افراد مالیات گریز است